אתמול, כשהחזאי הודיע על תום החמסין – החלטתי לעשות מעשה – החלפתי שמיכה. הריטואל הזה הוא הצהרת כוונות, ואכן שנתי ערבה והבוקר האפרורי סימן ממטרים קרבים.

 

 

הוספתי מטריה לתכולת התרמיל ועליתי על קו 61 בדרכי ללב העיר. ח' כבר המתינה לי על קפה ראשון ב"נוח" אחד ממקומות המפגש החביבים בעיר. טיפות גשם לא הפריעו לנו לשבת תחת השמשיות בחצר, להפך, אך לקראת עשר, הגשם גבר, ונכנסנו פנימה. תחת מטחי גשם ראשון, הרחוב האפיר והשתתק. כשיצאתי מחסות בית הקפה, היה מין שקט באוויר. הגעתי לקינג ג'ורג' דרך רחוב העבודה, וגם שם בתי הקפה ההומים בדרך כלל – היו ריקים.

 
 

פניתי מערבה לבוגרשוב. בתל אביב לא כל כך בוטחים בתחזיות – בחלונות הראווה עדיין לא החליפו את שלטי ההנחה על שמלות הקיץ. תל אביביות עדיין צעדו בגופיות ונעלי אצבע, חלקן אוחזות במטריה.

 

 

אלה שממש התגעגעו לחורף דחסו את כפות רגליהן למגפיים,

 

אבל בחוץ עדיין היה חם. פה ושם נקוו שלוליות.

פה ושם ראיתי אשה שקבלה יום גשום זה בג'קט וצעיף, או בבגדים שחורים מהשנה שעברה.

 

 
 
 

אבל זה לא ממש עבד כי הגשם שירד בכבדות ופסק ב-1145 לא הותיר קרירות או תחושת ניקיון. השמיים התבהרו. ירדתי לשפת הים. החול היה לח וכבד והמים נעימים.

 

 

תפסתי את הים שצבעו העמיק – שלו ורגוע, בקומפוזיציה סטטית לגמרי.

 

 
 

בגורדון היו חמישה מצילים ששמרו על ארבעה שחיינים. כשיצאתי מהמים שוב האפירו השמיים וכמה עננים אמרו לעצמם "נקטין עומס". נחמד היה ללכת בין הטיפות הדקיקות. כשהטפטוף גבר חיפשתי את הקשת בענן. בשעה 1445 ראיתי אותה נוצרת מעל החניון בארלוזורוב – קשת עירונית יפה, שלמה ומבטיחה וסימן לעונה מתחדשת. שמתי לב שהנהגים שנכנסו לחניון כלל לא הבחינו בה. לא הורדתי ממנה את העיניים עד שהחלה להתפוגג. חמש דקות שלמות התבוננתי בה ובקשתי בלב כמה דברים חשובים באמת.

 

בגלל בעיה טכנית עלתה רשימה זו רק הבוקר. בחוץ גשם שוטף. אולי אזכה סופסוף לשחות בגשם.
 

10 תגובות ל “קשת על העיר”

  1. יעל

    יותר משזה כיף שהחורף בא, כיף שכל שביב של קיץ נעלם…

    בחורף של השנה שעברה, שאותו בילינו בחצי הכדור הדרומי (שבו שרר "קיץ" – עד כמה שאפשר להגדיר כך טמפרטורות שלעתים הגיעו למינוס חמש מעלות), ראינו כמות אדירה ומשמחת של קשתות. אפילו נתקלנו בתופעה המקסימה של "קשת כפולה", שבדרך כלל העין מתקשה לתפוס.

  2. מיכל

    אלישבע, קראתי בהנאה את כתבתך על הגשם הראשון . ברחובות תל אביב. עושה חשק ללכת בעקבותייך.

  3. ישי

    תענוג להרגיש את החוויה דרך הקריאה והתמונות היפות. הנאה.

  4. טל

    אני מאוד אוהבת את הכתיבה שלך,מאוד אישית
    מכניסה אותי לאווירה ולרצון לעקוב אחר תנועותיך ולעשות בדיוק כמוך!!

מעניין לשמוע מה אתם חושבים

  • (יתפרסם בקרוב)